9 клас
Акутаґава Р. «Ніс» та ін. (1 за вибором)
Бальзак О. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором)
Бронте Ш. «Джейн Ейр»
Гоголь М. В. «Ніс», «Портрет» (1 за вибором)
Грибоєдов О. С. «Лихо з розуму»
Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»
Достоєвський Ф. М. «Хлопчик у Христа на ялинці».
Кузнецов А. В. «Бабин Яр»
Купрін О. І. «Гранатовий браслет»
Лермонтов М. Ю. «Мцирі»
Манн Т. «Маріо і чарівник»
Меріме П. «Кармен»
Некрасов В. П. «В окопах Сталінграду» або ін. (1 за вибором)
Оруелл Дж. «Ферма тварин»
По Е. «Ельдорадо» та ін.
Пушкін О. С. «Маленькі трагедії» (1 за вибором).
Ремарк Е. М. «Три товариші», «Життя в борг» (1 за вибором)
Сенкевич Г. «Камо грядеші?»
Стругацькі А. і Б. «Важко бути богом»
Платонов А. «Повернення»
Шиллер Ф. «Івікові журавлі»
Із сучасної літератури
Космовська Б. «Позолочена рибка»
Нестлінґер К. «Маргаритко, моя квітко»
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором).
Кіноповісті та кіноромани
Еймі Бендер. «Таємний знак» (США, 2010, реж. М. Аґрело); Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г. Вінік); Марк Арен (Карен Маркарян). «Мій хлопець – янгол» (Росія, 2011, реж. В. Сторожева); Майкл Морпурґо «Бойовий кінь» (США, 2012, реж. Стівен Спілберґ); Жак Врінс «Хороші діти не плачуть» (Нідерланди, 2012, реж. Денніс Ботс) або інші (1-2 за вибором).
І семестр
№\№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Вступ ( 1 год.)
| |||
1.
|
Література як вид мистецтва. Художній образ.
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.
(ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва
| ||
Міфи народів світу (6 год. + 1 год. з резерв. часу)
| |||
2.
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.
(ТЛ) Міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).
(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).
| ||
3.
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей.
(ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ), вічний образ
(ЛК) Втілення образу Прометея в мистецтві (живопис, музика, театр)
| ||
4.
|
Міфи про Геракла. «Народження героя», «Авгієві стайні». Поетизація в образі Геракла могутності, мужності, що покликані на боротьбу зі злом та несправедливістю.
(ЛК) Втілення образу Геракла в мистецтві (Живопис, скульптура)
| ||
5.
|
Міф про Дедала і Ікара. Мрія давніх греків освоєння простору
| ||
6.
|
Міфи про неймовірні перетворення «Деметра і Персефона», «Нарцис», «Пігмалеон і Галатея»
(ЕК) Міф і казка
| ||
7.
|
Індійські міфи про створення світу «Творення», «Про створення ночі»
| ||
8.
|
З міфів Давнього Єгипту. «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»
(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів про виникнення світу.
| ||
9.
|
Урок з розвитку мовлення (РМ) (усно) Розповідь про улюблений міф (або міфологічного героя)
| ||
Мудрість байки ( 3 год.)
| |||
10.
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп як засновник жанру байки.
(ТЛ) Байка. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
| ||
11.
|
Езоп «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
(ТЛ) Езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках.
| ||
12.
|
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). Байка «Вовк і ягня». Моральні проблеми в байці, осуд свавілля та насилля.
(ЕК) Специфіка художнього втілення сюжету Езопа в байці І.А Крилова
(ЛК)Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова у мистецтві.
| ||
13.
|
І.А. Крилов «Бабка і Муравель». Яскравість алегоричних образів.
(ЕК) Специфіка художнього втілення сюжету Езопа в байці І.А Крилова
| ||
14.
|
Контрольна робота (комбінована) за розділами «Вступ», « Міфи народів світу»
| ||
Пригоди і фантастика ( 18 год.)
| |||
15.
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). Життєввий і творчий шлях. «Острів Скарбів».
Сюжет твору.
| ||
16.
|
Р.Л. Стівенсон). «Острів Скарбів». Особлив ості розвитку пригодницького сюжету у творі.
| ||
17.
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (пірат Сільвер і його поплічники).
(ЛК) Втілення сюжету твору у кіномистецтві.
| ||
18.
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (товариші Джима Гокінса
| ||
19.
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів».Моральні цінності у творі.
| ||
20.
|
.Л. Стівенсон «Острів скарбів» Композиція твору. Описи природи. Художня майстерність автора.
| ||
21.
|
Урок позакласного читання (ПЧ) О’ Генрі «Вождь червоношкірих». Короткі відомості про письменника. Знайомство з героями твору.
| ||
22.
|
(ПЧ) «Вождь червоношкірих» Смішне і сумне в творі.
| ||
23.
|
Чарльз Діккенс (1812-1870) – англійський письменник. «Різдвяна пісня в прозі». Історія створення твору. Аналіз І строфи.
(УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ч. Діккенса.
| ||
24.
|
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.
| ||
25.
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження
(ЛК) Втілення сюжету повісті у кіномистецтві.
| ||
26.
|
Сюжет і композиція повісті «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні)
(ТЛ) Композиція. Поглиблення поняття сюжет.
| ||
27.
|
Контрольний твір. «Що в житті людини найцінніше?»
| ||
28.
|
М.В. Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
(УС) М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя.
| ||
29.
|
Тема кохання в повісті «Ніч перед Різдвом». Образи Оксани і Вакули.
| ||
30.
31.
|
Роль фантастики в повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом».
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць, різдвяні символи, елементи казки)
(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах
Ч. Діккенса і М.В. Гоголя.
(ЛК) Втілення сюжету і мотивів твору у мистецтві
| ||
32.
|
Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя та «Різдвяна пісня в прозі…» Ч. Діккенса. (1 год).
| ||
33.
|
Контрольна робота за розділами « Пригоди і фантастика»
| ||
34.
|
Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр
| ||
ІІ семестр
| |||
Людські стосунки ( 14 год.)
| |||
33.
|
Антон Павлович Чехов (1860-1904) – майстер гумористичної розповіді. Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні «Хамелеон.
(ТЛ) Поглиблення поняття про оповідання, гумор, художня деталь.
(УС) Чехов і Україна. Літературний музей А.П. Чехова в Ялті.
| ||
34.
|
Діалог як основна форма розкриття сюжету в оповідання «Товстий і тонкий». Викриття чиношанування, самоприниження в творі.
| ||
35.
|
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назв оповідань «Хамелеон», «Товстий і тонкий»
(ЕК) Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
| ||
36.
|
(РМ) Створення власного гумористичного оповідання
| ||
37.
|
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору.
(ЛК) Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури: відповідальність за долю іншого.
| ||
38.
|
Роль описів природи та їх роль у тексті. Довкілля у зв’язку з головним героєм оповідання «Жага до життя». Значення назви оповідання.
(ЕК) Зіставлення оповідання «Жага до життя» з екранізацією («Love of Life», США, 2012 р., режисер Кевін Суайгерт)
| ||
39.
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.
(УС) В.Г. Короленко і Україна. Літературний музей В.Г. Короленка (Полтава) в Україні.
(ЛК) Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури: пошук свого місця у сучасному світі.
| ||
40.
|
Тема мистецтва в повісті В.Г. Короленка «Сліпий музикант».
(ЛК) Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури: роль мистецтва.
| ||
41.
|
Петро Попельский і Евеліна
| ||
42.
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.
| ||
43.
|
Українська природа, народні образи і традиції в повісті «Сліпий музикант» В. Короленка.
| ||
44.
|
(ПЧ) Світ дитинства в оповіданні Г. Сенкевича «Янко-музикант».
(ЕК) Петро Попельский і Янко-музикант
| ||
45.
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц». Зоряна мандрівка Маленького принца. Алегоричність художніх образів.
(ТЛ) Притча.
(УС) Музеї А. Сент-Екзюпері в різних країнах (Франція, Японія та ін.).
| ||
46.
|
Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». Філософський зміст казки.
(ЛК) Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури: відповідальність за долю іншого і світу загалом та ін.
| ||
47.
|
Контрольна робота за розділом «Людські стосунки»
| ||
Поетичне бачення світу (6 год)
| |||
48
|
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку.
(ТЛ) Хайку
(ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі.
(УС) Видатні українські перекладачі японської поезії
| ||
49.
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
(ТЛ) Поглиблення понять про художню деталь, підтекст.
| ||
50.
|
Виразне читання хайку М. Басьо напам’ять
(УС) Видатні українські перекладачі японської поезії
| ||
51
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина).
(ТЛ) Поглиблення поняття про антитезу.
| ||
52.
|
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині…».
| ||
53.
|
Додаткове читання. І. Тургенєв « Вірші в прозі» («Собак», «Голуби», Жебрак»)
| ||
54.
|
Генрі Лонгфелло (1807-1882) «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).
(ТЛ) Поема
(ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло
| ||
55.
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. (Розділ «Люлька згоди»)
|
Напам’ять уривок з
р. «Люлька згоди»
| |
56.
|
Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
(ТЛ) Ліричний герой
| ||
Образ майбутнього в літературі (4 год.)
| |||
57.
|
Рей Дуглас Бредбері (нар. 1920). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
(ТЛ) Поглиблення понять про фантастику, конфлікт
| ||
58.
|
(ПЧ) Р.Д. Бредбері «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в оповіданні.
| ||
59.
|
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі.
| ||
60.
|
Духовне й фізичне випробування Кліві.
(ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності.
| ||
61.
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму
(ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва
(УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.
| ||
62.
|
(РМ) Презентація та обговорення учнівських творів-роздумів або листів до письменників (за прочитаними творами)
| ||
63
|
Контрольна робота за розділом «Образ майбутнього в літературі»
| ||
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом ( 4 год.)
| |||
64.
|
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Знайомство з героями повісті «Конрад, або Дитина з бляшанки».
(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.
(ЛК) Початкове уявлення про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.
| ||
65.
|
Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.
| ||
66.
|
Конрад і його становлення у світі.
| ||
67.
|
Додаткове читання. Шмітт Е.Е. «Оскар і Рожева пані»
| ||
Підсумки ( 2 год.)
| |||
68
69
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
| ||
70
|
Презентація курсу «Світова література», 7 клас. Рекомендації щодо читання літератури влітку.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар